20 Ekim 2009 Salı

Kızlan Yel Değirmenleri

Kızlan'daki değirmenlerin fırsat buldukça fotoğ-
rafını çekmişimdir.Aynı konu olsa da hepsinde
farklı netice alıyorsunuz.Mevsimlerle,günün hangi
saatinde olduğunuz,o günkü ışık vs bir çok etken
çektiğiniz fotoğraflara etki ediyor.Geçen gün
yine oradan geçerken durup fotoğraflarını çektim.
Böylr giderse ben bu fotoğraf çekme işinden vaz
geçeceğim herhalde,bazı ayrıntıların farkına var-
dıkça içim acıyor.Proje üretemeyen,elindeki zengin-
liklerin farkında olmayan bir toplumuz,bu Datça'da
da geçerli ne yazık ki!Bu değirmenler bölgesi
başka bir ülkede olsa bir turizm merkezi olur,
tarihi özelliklerini bozmadan.Adamlar orayı öyle
yaparlar ki başka ülkelerden de turist çekerler.
Bu turizm yarışında diğer merkezlerden farklı
semboller,seçenekler ortaya koyacaksın ki tercih
edilesin.


İlk Değirmen Kaymakamlık tarafından restore edile-
rek şu anda restoran olarak kullanılıyor.Değirmenin
içindeki aygıtlar olduğu gibi korunmuş,bakımı yapıl-
mış.Buranın ne derece korunduğunu,gezilip gezilmediği-
ni şu an için bilmiyorum,İlk açılşında gezmiştim.


Bu değirmenler özel şahıslara ait,buradaki değirmen
bir yabancıya satılarak ev yapılmış diye duymuştum.
Ev olarak kullanıldığı bakınca belli oluyor,tabii
ev olunca da içindeki aygıtlar ne olmuştur bilemiyorum.
En azından yıkılmaktan kurtulmuş,dış görünüş olarak
güzel bir görüntü veriyor.



İçinde incir ağacı yetişmiş.

Hiç yorum yok: