20 Mart 2009 Cuma

SELÇUK-EFES



Bugün Datça'ya gelirken yolum üzerindeki Selçuk'a
uğrayarak Efes'i gezdim ve bolca fotoğraf ve video
çektim yarından itibaren video,slayt ve fotoğraflar
olarak veb sayfalarıma yüklemeye başlayacağım.Gelir
gelmezde bu yazımı yazıyorum.Efes öyle birkaç saatte,
hatta bir kaç günde bile gezilebilecek bir yer değil.
Tabii buraları gezen bir çok kişi sınırlı bir zamanda
buraları gezebilmekte,bundan böyle her izmir'e gidişimde
bir kaç kez daha selçuk'a uğramayı düşünüyorum.Bugün
gezmek için çok ideal bir hava vardı Efes yine çok
kalabalıktı,turist kafileleri ardarda geliyorlardı.
Bugünkü turistlerin çoğunun japon olması dikkatimi çekti.
Bir de Turist rehberliğinin bayağı bir meslek olduğu-
nu anlıyorsunuz,her gittiğiniz yerde rehberleri
tarihi eserlerle ilgili bilgiler verirken görüyorsunuz.

İzmir ili Selçuk ilçesi sınırları içinde yer alan Efes'
in tarihi MÖ 6000 yıllarına kadar gitmekte.Bugün gezdiğimiz
Efes ise Büyük iskender'in genarellerinden Lysimakhos tara-
fındanM.Ö 300 yılarında kurulmuştur.Efes en görkemli zama-
nını Hellenistik ve Roma dönemlerinde yaşamıştır.Büyük
bir liman kenti olarak ozamanlar 200 bin kişilik bir
nüfusa sahipti.

Efes antik kentini gezdikten sonra Efes müzesine gittim.
Orada da çok güzel görüntüler vardı.Bu arada ben fotoğraf-
larımı ilgi alanlarına göre değişik bloglarıma yüklüyorum.
Gezdiğim müzelerdeki görüntüleri "Galeri Datça"isimli
bloğumda sergiliyorum.Diğer fotoğraf ve videoları sayfam-,
"fotoğraf ve videolarım"linkine tıklarsanız seyredebilirsiniz.

Hiç yorum yok: