21 Haziran 2009 Pazar

Yatağan Stratonıkeıa ve Babalar günü


Bugünün Babalar günü olduğunu unutmuşum,
sabah İzmir'den eşim arayınca öğrendim.
Geç de olsa Babaların gününü kutlarım.
Eşimle konuştuktan sonra ben de İzmir'e
doğru yola çıktım.Bir kaç gün önce bir
konuyu araştırırken Yatağan'da "Lagina"
ve Stratonıkıa (yazması da Zor)antik kent-
leri ile lgili bilgilere ulaştım,tariflere
göre de elimle koymuş gibi buldum,bu babalar
günü bu yönden ilginç ve güzel geçti.
Yatağandan 8-10 km sonra b antik yerlere
varılıyor,bir gün arabanızın dümenini oraya
kırın ve bu eşsiz yerleri görün,şimdiye
dek ne adlarını duydum ne de onlarla ilgili
bir resim gördüm,ülkemzde daha böyle bilmediğimiz
ne yerler var kimbilir.Elime geçen bilgiye
göre iki büyük aşkın yaşandığı bir kent imiş.
Bunları da sonra anlatayım,konu neo klasik
ressamların da bayağı ilgisini çekmiş.Kentin
girişine konan büyük bir tabelada"ölmüne aşkın
ve gladyötörerin kentine hoş geldiniz"yazıyor.
Biraz sonra kentin girişine gelince şaşırdım,
tarihi bir Türk köyüne gelmiştim.Tarihi bir cami
ve eski evler,ağaçların arasında çok güzel
görünüyorardı,asırlık çınar ağaçları eski izleri
yansıtıyor.Fotoğraf çekmeyi sevenler için bulun-
maz bir yer.

2 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Babalar gününüz kutlu olsun hocam :) Hiç tanımadığımız bir yeri yine ayağımızın dibine kadar getirdiniz. Sağolun.

MUZAFFER ÖZGEN dedi ki...

Sizin de Babalar gününüz kutlu olsun Mehmet arkadaş,evet bilmediğimiz çok özel
yerler var,bu arada araştırıyorum
aynı yerleri daha bilinçli olarak
bir daha gezeceğim.