9 Nisan 2009 Perşembe

Ay tanrıçası Hekate


29 Mart'tan bu yana ayın ilk halinden başlayarak videoya
çekiyorumçSadece çok yağmur olan gün çekemedim.Yağmurun
ertesi günü hava yine kapalıydı,işte ay ,o gün bütün enda-
mıyla bulutlara dokunarak dolaşmaya başladı.Gerçekten
çok hoştu,eski yunan mitolojisinde ay tanrıçası Hekate
idi.Hekate iyiliği yayan,insanların yolunu aydınlatan
bir Tanrıça olarak düşünülmüştü.Balıkçıların,avcıların
yardımcısı.Balıkçılara bol balık veren,savaşta,yarışma-
larda insanlara yardım ederdi.Canlandırılırken üç başlı
olarakgösterilmiştir.Yeni ay,gençliği,dolunay dişiliğin
sembolü,eski ay da olgun-bilge kadını temsil eder.Karan-
lığı aydınlattığı için de gökte,yerde,denizde hükmü geçen
bir Tanrıça ay tanrıçası Hekate.
Sumerlerde Ay tanrısı Nanna,kimi yerlerde tanrıça diye
geçiyor bence 2.si diyorum.Her zaman kadın güzelliğinden
bahsedilirken ayla ilişki kurulur."Ay gibi güzel bir yüzü
var""Ayın 15 i gibi güzel"vs daha bir çok benzetmeler.
Nanna aşkın bereket tanrısı.Yağmurları yağdıran,kaderi
temsil eden.Sumerlerde aydınlatıcı anlamına da geliyor.
Sembolü hilal olmuş.O zaman yaşamış olsaydım Hekate'ye
nasıl seslenirdim diye düşündüm:

Hey iyiliğin,güzelliğin tanrıçası
temiz kalplilerin,sevenlerin
balıkçıların tanrıçası hekate
bereketini doldur evime
aydınlat yolumu
güzel,temiz insanları çıkar karşıma
dostlarımla sağlıklı bir yaşam süreyim
güzelliğin düşsün yüreğime
göklerin,denizlerin Tanrıçası Hekate

Eski bir Sumer olsaydım,
Hey bereketin ve aşkın tanrısı
tokraklarıma bereketini,
yüreğime sevdayı getir
Yağdır yağmurlarını,
filiz versin yapraklar
buğdaylar başak salsın
Hey Nanna sağlıklı
bir gelecek ver bana

Tabii artık dünyanın çoğu yerinde tek tanrılı
dinler var.Kimsenin gidip de aya,güneşe tapacak
hali yok.Ama mitolik efsanelerin,inanışların o zamanki
insanlar hakkında bilgi vermesi önemli.Açıklayamadıkları
bütün doğa olaylarını tanrılara indirgemişler.Hala
o günlerden günümüze gelen bir çok inanış var,batıl
inanç diyoruz.Benzetmeleri çok hoş.

İşte ayın en parlak zamanlarına giriyoruz,havalar da
güzel.Çıkıp ayın o sade güzelliğini seyredin derim.
Denizde başka,bulutlu havada başka,dağların arkasından
doğarken başka bir güzellik.Doğada her şey var,düzeni de
kurulmuş bunu bozan,kirleten insanlar.Ayın 6 sında çekti
ğim videoyu web sayfama yükledim iyi seyirler.

3 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Hocam, Hekate'ye çok güzel seslenmişsiniz...

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Hekate'ye selam olsun Hocam. :)

MUZAFFER ÖZGEN dedi ki...

Dostlara da selam olsun.Teşekkürler.