23 Ocak 2009 Cuma

Küresel ısınma ve bisiklet

2 Temmuz bisiklet turu
Küresel ısınma ve iklim değişikliği konularında kamuoyunu
bilgilendirmek ve bisikletin bu sorunlara alternatif ulaşım
aracı olduğunu halka anlatmak amacıyla yola çıkan İzmir
Bisiklet Derneğine üye bisikletliler Bodrumdan feribotla
Datça'ya geldiler.Daha sonra Datça Turaş tesislerine yerle-
şen bisikletliler 2 Temmuz Salı günü yerel bisikletçilerin de
katılımıyla akşam üzeri bir şehir turu yapıp slayt gösterisi
sunacaklar.Datça'lı bütün bisiklet sürücülerini bu etkinliğe
katılmaya davet ediyorlar.

Şimdi gelelim işin diğer bir yönüne,bu kadar sağlıklı,ekono-
mik bir ulaşım aracı bizde neden ilgi görmez sorusuna?
Bisiklet bizim ülkemizde sadece çocukların binip,dolaştığı
bir oyuncak olarak görülür.Bunu ilk destekleyecekler aslın-
da yerel yönetimler olmalı,hava kirliliği,park sorunları,vs
bir çok iyi tarafı var.Ama gel gör ki ülkemizde bunu önem-
seyen yerel yönetimlere ben rastlayamadım.Önemsemiş
olsalardı bisikletliler için bir bisiklet yolu yaparlardı,ben
bisikletle evime o kadar gidip gelmek istediğim halde buna
cesaret edemiyorum ,son derece hızlı giden sürücüler,yol-
ların yetersizliği gibi.Bisiklet yolundan geçtim evime gidip
gelmek için kaldırım yok.Biraz gidip normal caddeden
yürüyoruz.Bizler petrol fiatlarının başını alıp gittiği şu
günlerde Batı ülkelerinden zenginmiyiz?Onlar bisiklete
binerken bizler gazete almaya bile arabayla gidiyoruz.
Bizlerdeki bu israf ve boşvermişlik nedir?Yolların bu
şekilde planlanmasının mazisi eski biliyorum,uzun yıllardır
Datça'dayım.Şu an için bu imkan dahilinde olabilir mi?
Olamazsa bisiklet yaşamda hak ettiği yeri biraz zor alır.
Ucuza ürettikleri petrolü fahiş fiatlarla satan ve son yıl-
larda kanımızı emen petrol tekelleri ülkemizde buna izin
vermez diyorum.İş yine tabanvaya kalacak gibi görülüyor.

Muzaffer Özgen Datça

Hiç yorum yok: