3 Mayıs 2009 Pazar

Akdeniz'den Ege'ye



Masal gibi ,Akdeniz'den çıkıyorsunuz bir 10 km
yürüdükten sonra Ege'desiniz.Bu Datça yarımadasının
başka yerlerde olmayan bir özelliği.Akdeniz'den
Ege'ye yürüyüşünün bu yıl onuncusu düzenlendi,
Datça Çevre Derneğinin,Datça Kaymakamlığının,
Datça Belediyesinin katkılarıyla yaşama geçirilen
bu yürüyüşte bol oksijenli bir spor yaparken
Datça doğasının en güzel yerlerinden geçerek
baharın güzelliklerine de tanık oluyorsunuz.
Akdenizde Cumhuriyet Meydanı yanından suların
doldurulması ile başlayan yürüyüş bir müddet
deniz kenarından başladıktan sonra Kızlan köyü'ne
ait arazilerden geçiyorsunuz,toprak fakat düzgün
bir yol,sağınız solunuz badem,zeytin ağaçları,
bazı ekili tarlalar da var.Çiçekler yol kenarında
devamlı görülüyor.Sonra değirmenlere geliniyor,
burada 6-7 tane yel değirmeni var,bir tanesi
restore edildi,diğerleri biraz bakımsız ama yine
de tabiatın içinde çok güzel görünüyorlar.Oradan
bir müddet daha toprak bir yoldan gidince Kızlan
köyüne geliyorsunuz.Köyün içinden geçip başka bir
toprak yola giriyorsunuz,burada tarlalar bitiyor,
ormanlık bir alan çam ağaçlarının kokusu içinde
yürüyüş devam ediyor.Bu yıl manzaranın içinde
rüzgar santrallerinin dönen kanatları var,kızlan
tepeleri bunlarla kaplı.Cumhuriyet meydanından
Ege'de Gereme denen mevki arası 10km testilere
boşaltılan sular burada törenle boşaltılıyor.
Videoları web sayfama yüklerken bu satırları yazı-
yorum.Oradan piknik alanına gitmek için bir 4 km
daha gidiliyor,geçen yıl bu mesafeyi de yürüyerek
gitmiştim,bu yıl çok yoruldum o kısmı bir traktörün
üzerinde tamamladım.
Yürüyüşde organizasyon mükemmel,her şey en ince
ayrıntısına kadar düşünülüyor,geçen yıl
arabalar çok toz yapmıştı bu yıl onun da önlemini
almışlar çok güzel bir yürüyüş oldu,Kaymakamımıza,
Belediye Başkanımıza ayrıca, teşekkürler.
Yorulanlar için en arkadan tenteli bir dolmuş
traktör geliyor,bu yıl ben onun yanında yürüdüm.
Fotoğraf,video çekeyim derken hep arkalara düştüm.
Bir ambülans her zaman hazır,önemli noktalarda
polis ve jandarma hazır bekliyor.Piknik alanında
çok büyük bir kalabalık hazır oluyor,çoğu ağaçla-
rın altında yerlerini kapmışlar,yemeklerini hazırlı-
yorlar,çaylarını içiyorlar.Biz de köylü kadınların
yaptığı hamur işlerinden yedik,bazı yerlerde köfte
ekmek,her türlü ihtiyaç karşılanıyor.Çuval yarışma-
ları falan başlamıştı Datça'ya dönmek zorunda kaldım.
Bayağı yorulmuşum,yarın da Datça Resim şenliği var.
Fotoğrafları "adım adım Datça" bloğuna yükleyeceğim,
biraz zaman alabilir.
Her zaman yazdığım gibi Datça değişik turizm imkanla-
rına sahip bir yer,doğa yürüyüşleri,uygun bisiklet
parkurları,rüzgar sörfü gibi sportif faaliyetlerin
merkezi olabilecek bir yer.Bu etkinliklerin amacı
da Datça'nın bu özelliklerini tanıtmak.

4 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Akdenizden Egeye... Ne kadar güzel...

Muzaffer Hocam alttaki konudaki gül fotoğraflarınız çok güzel. Pembe olan ilk fotoğraftaki gül aslında ticari bir gül. Babam senelerce gül yetiştirdiği için biliyorum ben de bunu. Onlar bu gülün cinsine "sonya" derlerdi..

MUZAFFER ÖZGEN dedi ki...

Evet Mehmet bey bilmediğimiz ne çok
şey var ,bir kısmını arkadaşlarımız vasıtasıyla
öğreniyoruz.O pembe gül normal
br güldü benim için,ama değişik
yanı varmış,ismi de güzelmiş.İnşallah gelecek yıllarda
da bu etkinlik sürer,zaman uygun
olurda sizler de katılırsınız.

Mehmet Vuran dedi ki...

Hocam bu çok güzel bir etkinlik olmuş. Böyle şeylerin zamanla bir ritüele dönüşmesi çok güzel...
Biraz da kıskandım doğrusu :)

MUZAFFER ÖZGEN dedi ki...

Sizin de kendinize göre çok güzel çalışmalarınız oluyor,biraz da biz
kıskanıyoruz,tabii bu kıskanma
yanınızda olamamaktan.