13 Mart 2009 Cuma

Yerli Malı

Bu yazımı bir alışveriş sonrası yazmaktayım.Girdiğim
marketi gezerken bir çok malın önünde veya üzerinde
ithal şu bu diye yazıyordu,sanki marifet ve çoğu da
ıvır-zıvır tipi şeyler.Dünyadaki ekonomik krizde zor
günler yaşanırken,ürettiklerini fabrikalarımız satama-
yıp bir bir kapanırken insanla alay eder gibi ithal
çaydanlık,ithal maşa yazan yazılar.Eskiden mallarımızı
beğenmezdik ama bizim mallarımız çin işinden kötü mü,
veya ithal yazan bu mallar çok mu ucuz.Değil bence daha
kar ettikleri için,tercih ediyorlar bizim insanlarımız
işinden oluyormuş umurunda mı elin oğlunun.Ben artık
alışverişlerimde buna çok dikkat ediyorum belki bir lira
fazla veriyorum ama orada zor durumdaki bir fabrikamıza
dolayısıyle çalışan bir insanımıza faydalı olduğunu
düşünerek mutlu oluyorum.
2.değineceğim konu pazarda dikkatimi çekti.Pazarcı bir
teyzemiz var ufak tefek şeyler satarak harçlığını çıka-
rıyor.Bir torba gelincik otu bir YTL,burun kıvırıp geçi-
yorlar.Onun nasıl toplandığını biliyormusun söylenen
parayla 2 sakız alırsın.Adam oturduğu yerden hiç elini
kıpırdatmadan dünya kazanç sağlıyor.Emeğiyle bir kaç
kuruş kazanan insanların kazancını çok görüyoruz.Tamam
diyeceksiniz devir hesap devri ama takip ettim bu şekilde
davrananların çoğunun durumu iyi.Karda,kışta tarımla
uğraşmak kolaymı,bugün emeğinin karşılığını en az alan
kesimlerden biri de çiftçilerimiz.Gönül isterdi ki durum-
larımız iyi olsun onlarda hakettikleri kazancı sağlasınlar
Ama ne olursa olsun küçük bir meblah karşılığı sattıkları
bir şey karşısında da alay eder gibi burun kıvırmayın.
Gerçekten üzüldüklerini gördüm.Devir yardımlaşmanın,çevre-
mizi gözetmenin zamanıdır.Dikkat edeceğimiz bazı küçük
ayrıntılar bazı insanları sevindirecek,mutlu edecektir.
Bu mutluluk bizlere de huzur verecektir.

Muzaffer Özgen Datça

2 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Tamam, ithalat yapılmasın demiyoruz ama, bu kadar da ıvır zıvır şey ithal edilmemeli... Size katılıyorum hocam.

Ne güzel demişsiniz, Pazarda ürününü satan çiftçiyle üç kuruşun pazarlığını yapan ya da burun kıvırıp geçen kişiler o ürünün ne zahmetlerle yetiştirildiğini, toplandığını biliyorlar mı ki, değil mi ama...

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mehmet Arkadaş,yorumun için teşekkürler satırlarını görünce bir dostu görmüş gibi oldum.Bir çok kez ince düşünmek,
duyarlı olmak gerekiyor bunu kaybediyoruz herhalde.