14 Nisan 2009 Salı

Kısık Gezisi(kartal vadisi)



Kısık Hızırşah köyünün arkasında bir mevki,yılar önce
bir kaç kez gitmiştim ama fotoğraf makinam yoktu.Arka-
daşım Ahmet Bey'e telefon ettim,biraz doğa yürüyüşü
yapalım mı diye,sağolsun tamam deyince buluşup yola
çıktık.Bu sıralar biraz geç kalkıyorum zaman biraz
geç olduğu için yakın bir yerlere gitmeliyim dedim
aklıma ilk gelen burası oldu.İyi de bir değişiklik
oldu,çam ağaçlarının kokusunu bolca ciğerlerime çek-
tim,yürüyerek spor da yapmış olduk.Burası sağı solu
ağaçlarla kaplı yüksek kayalarla çevrili bir yer.Vadi-
ye girer girmez serin bir havayla karşılaşıyorsunuz
ve bu serinlik uzun bir süre devam ediyor.Hızırşahlı
tanıdıklarla karşılaştık,sohbet ettik.Onlardan biraz
ileride bir sarnıç olduğunu duyunca sarnıcı görmeğe
gittik,bayağı yol gittik ama sarnıç yoktu,sonra döner-
ken Ahmet bey buldu.Üzeri toprakla kaplıydı bu yüzden
bulamamıştık,çok güzel bir sarnıç,büyük bir emeğin
eseri ama çökmemesi mucize,çok bakımsız içinde de su
yoktu,sular tabanda emilmiş.Bu arada iki tane daha
önce görmediğim çiçek buldum.Yoldan geçen motorlu
köylülere bu vadiye ne diyorsunuz diye sorunca "kartal
vadisi"dediler.Burada çok dik kayalıklar var hatta
tam dağcıların tırmanmak isteyeceği yerler dedik.
Dümdüz özel kesilmiş gibi iki kaya var,buralarda
kartal,şahin vardı ama bir şey göremedim tabii başla-
rına bir şey gelmediyse.Domuzların da çokça bulunduğu
yerler burası,hava kararmasına yakın sürüler halinde
inip badem bahçelerine dağılırlar.
Bu gizli cennetlere yapıların yapılması devam ediyor,
bir tanesi yapım aşamasındaydı ve yüksekçe bir dağın
tepesindeydi.Buraya yol yapmak bile bayağı bir masraf
dedik sohbet ederken.Bu geziye yakın bir zamanda devam
etmeyi düşünüyorum tabii arkadaşlarımı razı edersem
veya bir rehber bulursam.Yalnız gidilecek yerler değil.
Bisikletle de çok güzel gidilebilir.Buraları korunur,
bilinçli kullanılrsa çok hoş yürüyüş veya bisiklet par-
kuru olabilir.Datça'da bu çeşit turizme dikkat çeken
göremiyorum,sadece deniz akla geliyor.Bu arada tarlada
çalışan bir köylü ile sohbet ederken Hızırşah kalesini
sordum,karşımdaki tepeyi gösterdi bayağı sarp,yüksek bir
yerde.Bu kalelerden(gözetleme karakolları)knidos'a kadar
8-9 kadar olduğunu Datça mahallesindeki kaleden ve Sındı
kalesinden bahsederken yazmıştım,yerlerini biliyorum,
yolum buralara düştükçe fotoğraflarını çekeceğim.Bu kale-
ler çevreyi rahatça görebilen tepeler üzerinde ,çoğundan
geriye sur şeklindeki duvarlar kalmış.Kaleye zumlayarak
baktım duvarları ve bir köşesi görünüyordu.
Bu gezimle ilgili izlenimlerimi ve fotoğrafları en kısa
zamanda "adım adım Datça" bloğuma yükleyeceğim.Videoları
da hazır olur olmaz web sayfama yükleyeceğim.

2 yorum:

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Hocam sağolun bizi de aldınız götürdünüz o taraflara. Sizin o tarafta bahar yavaş yavaş yerini yaza bırakmaya başlamış bile. :)

muzaffer özgen dedi ki...

Evet buralarda birden yaza geçilir,
o gün de hava sıcaktı ama vadide
ilginç bir iklim var yazın bile
sıcaklık başka yerdeki gibi olmaz.
Buralar Datça merkeze yakın yerler.
Bir an bir bakıyorsunuz yok edilmiş.Hemen arkamızda böyle bir
vadi yok oldu,dağlar taşlar oyuluyor.Bu yerleri gözümüz gibi
korumamız lazım.