23 Ocak 2009 Cuma

Burgaz kazıları


Burgaz Kazıları(web albümümde slayt)
Bloğumda hergün yeni bir konuyla karşılaşmaya
alışmış izleyicilerim benim çalışmalarımı yavaşlat-
tığımı düşünebilirler.İki ay gibi bir zaman Datça
dışında kalmam böyle düşünmelerine neden olabilir
çünkü bir çok etkinliğin ,çalışmanın içinde olamadım,
ama çalışmalarım son hızıyla sürüyor yeni projeler
üzerinde çalışıyorum.Bloglarım daha ayrıntılı,aydınla-
tıcı olacak.Bunlardan biri Datça'yı tanıtan bloğum;
Datça'nın tarihinden başlayarak her çeşit özelliğini
yansıtacağım.Doğal yapısı,toplumsal yapısı,turistik
özellikleri.Bunları yaparken bir plan dahilinde
düzgünce olmasını istiyorum,sağlık olursa uzun
bir zamanımı alacak.Bu arada" Datça Yerel Tarih
Derneği "ara vermeden çalışmalarını sürdürüyor.
Yeni projeler peşinde koşuyorlar,geçen Pazar günü
Palamutbükün'de toplandılar,merak edenler için say-
famda linki var..

Bugün 2. olarak değineceğim konu Datça merkeze 1,5 km
uzaklıkta Burgaz mevkiinde sürdürülen kazılar.İlgilenen-
ler bilirler Knidos önce burada kurulu imiş daha sonra
ekonomik ,politik nedenlerle yarımadanın ucuna,Tekir
Burnu'na taşınmış.Burgaz'daki kazılar O.D.T.Ü Tarihsel
Çevre Değerlerini Araştırma Merkezi tarafından Prof.dr.
Numan Tuna başkanlığında sürdürülmekte.Bugün o
tarafa yaptığım yürüyüşde fotoğraflar çektim,dibimizde
yatan ,kimsenin umursamadığı bir grup insanın özveriyle
yaptığı çalışmalar..
Fotoğrafları slayt şeklinde web albümlerimde
izleyebilirsiniz.


Muzaffer Özgen Datça

Hiç yorum yok: