24 Ekim 2009 Cumartesi

Datça Kumyer Kalesi


Bloğumu izleyenler bilirler,fırsat buldukça
Datça'daki kaleleri gezmeye çalışıyorum.Datça
Mahallesi,Sındı Köyü,Hızırşah Kalesi derken
son olarak Kumyer kalesine çıktım.Ben bu kalelerin
yapısına ve sıralanışlarına bakarak bunlar
Knidos'a kadar güvenliği sağlayan ve haberleşmeye
yarayan kaleler olarak düşünüyordum.Bazıları
bir kaleden daha küçük çünkü.Bundan önce çıktığım
Hızırşah Kalesi diğerlerine göre büyüktü,anladığım
kadarıyla geçmişi fazla eski olmayan bir kale,
insanların saldırılara karşı sığındıkları yerler.
Kumyer kalesi Tarihi Knidos'a kadar giden bir Kale.
Sonraki dönemlerde kimler kullandı bilinen bir şey yok.
Daha doğrusu bizim pek bilgimiz yok,bu konuda ayrıntılı
bir şey de duymadım.Kumyer Yaka köyüne bağlı bir
Mahalle,Palamutbükü yolu üzerinde.Burası ile ilgili
olarak Sanat Tarihçi George E,Bean(1903-1977)Kumyer ve
yöresinin sulak verimli,antik bir bölge olduğundan
bahsediyor"Karia"isimli kitabında.Knidos'un verimli
toprakları,Apollon şenliklerinin de bu yörelerde
yapıldığından söz ediyor.Benim çıktığım kaleden de
bu antik kasabanın Akropol'u olarak söz ediyor.Tabii
bunlar araştırma konusu,yakınlarda Knidos dönemine
ait büyük bir kemerli taş köprünün olması da buraların
antik dönemde ne denli önemli yerler olduğunu gösteriyor.
Köprüye gelecek günlerde değineceğim.Kumyer kalesi
ile ayrıntıları öğrenmek için tıklayınız.

Hiç yorum yok: