22 Temmuz 2009 Çarşamba

DATÇA-RESİM SERGİSİ


Erdinç Babat Dokuz Eylül Üniversitesi Buca
Eğitim fakültesi mezunu,bir çok sergiye katıl-
mış bir sanatçı. Bu sergisinde leke ağır basıyor.

Oğuz Demir de aynı okuldan mezun,1979-2007
yılları arasında öğretmenlik yapmış.Bu çalış-
malarında kuşlardan yola çıkmış,değişik akrilik
çalışmaları var.

Yaşar Ali Güneş'in kendisi yoktu,aynı zamanda
heykeltraş,öğretim görevlisiymiş.Biraz Picasso'
yu andıran çalışmalar olarak gördüm.Tabii çalışma-
ların sanatçıya özgü yanları çok fazla.


Bu akşam Bülent Ecevit Kültür merkezinde
üç İzmir'li ressamın resim sergilerinin
açılışı vardı.Gittim,kendileriyle tanıştım,
sergiyi gezdim.Her şeyden önce şunu söyleme
liyim salon bir çok açıdan yetersiz,planlanırken
burası sergi salonu olarak mı düşünüldü
bilmiyorum.Bir tablo daima belirli bir uzaklıktan
kendini gösterir,ancak teknikle veya yapanın
ismiyle ilgili ayrıntılar için yanına gidilir.
Burada maalesef yeterli bir alan yok,diğer bir
husus salona giren ışık resim salonlarında çok
önemlidir.Yaz sergilerinde en büyük sorun sıcak
olduğu için havalandırma,klima gibi ögeler de
önemli.Buldunuzda ...!diyen olabilir işte bizi
gelişmiş ülkelerden ayıran en büyük özellik
derim bende,sergi salonu var mı var olmuş.
Zaten Resim sanatına verilen önem de gelenlerle
belli oluyor başka bir şey olsa bir çok insanın
gittiği açılışlar resimde niye olmaz?Bu arkadaşlar
eserlerini buralara kadar getirmişler,sanatçının
en büyük ödülü sergisini heyacanla gezen insanları
görmektir.Çalışmalar değişik yorumlamalar ve
teknikler açısından Datça için iyi birer örnek,
resim ve sanata meraklı kişilerin bu sergiyi
görmelerini tavsiye ederim.

"Resim Yapalım Datça" bloğumda resim sanatı
ile ilgili bir çok bilgiyi veriyorum,zamanla
daha bir çok yeni konu da o sayfalarda yerini
alacak(sağlık olursa tabii).Gittiğim bir çok
yerde bu bloğuma girmiş kişilerle tanıştım,
bu karşılıksız bilgi verişim ile ilgili bir
çok meyil aldım,ama Datça'dan kaç kişi bu konu
ile ilgilendi, bloğuma girdi ise de bir teşekkür
etti.Öğretmenlik yıllarımda televizyonda bir
ressam çıkar 40 dakika içinde birbirine benze-
yen manzaralardan yapardı,gören"hocam gördün mü
televizyonda ressam nasıl resim yapıyor "demez mi?
Sabırla yine bilgi vermeye çalışırdım ama nafile
o artık bir kez oraya takılmış.Bunlar eğitim işi,
ve bu tür programlar tesadüf değil,yıllar içinde
resim sanatı olarak o resmi kabül ediyorsunuz,
resim yapmak deyince aklınıza o geliyor,çünkü
öyle düşünmeniz istenmiştir zaman içinde bu
düşünce şekli başka alanlarda da kendini göstere-
cektir.Oysa yüzlerce resim akımı,binlerce sanatçı,
değişik şekillerde duygu ve düşünceler,izlenimler
tuale aktarılmaktadır,bunlardan bir tanesi bile
yıllar içinde neden verilmedi?Onun için değişik
sanatçıların sergilerine gittiğinizde sanatın
ne kadar sonsuz olduğunu görürsünüz,ne yaparsanız
yapın mükemmeli bulamazsınız,yarım kalan bir şeyler
hep olacaktır,bir çok insan bunun farkında olmasa
da sanatçı farkındadır.

Hiç yorum yok: