9 Şubat 2010 Salı

Mehmet Vuran ve Garova


İnternet dünyası da yaşamın bir yansıması,
yaşamda karşılaştığımız bir çok şeyi orada
da görüyoruz.İyiler,kötüler,sevinçler,hüzünler
orada da karşımıza çıkıyor.Paylaşmayı seven
dürüst insanlar da bu ortamda az değil,yeterki
doğru adreslere gidilsin.Mehmet Vuran İnternet
ortamında tanıştığım bir arkadaşım,sayfamda
linki bulunan"Garova Günlüğü"sayfasında insanlara
bilgilerini,deneylerini içtenlikle aktarıyor.
Bu sayede de bir çok dost,arkadaş kazanmış;ben de
onlardan biriyim.Geçen hafta kendisini ziyaret
ederek,ilk kez yüz yüze tanışma fırsatı buldum ve
bu fotoğrafları çektim.

Garova Bodrum Mumcular beldesinde Karaova'nın halk
dilinde söylenişi,artık başka bir anlamı daha var,
Mehmet Arkadaşımın evinde ürettiği şarabın da
markası.Evde şarap grubuna üye ve bu sayede
bir çok insanla çok hoş paylaşımlar yaşıyor.



Atın yağızı ,şarabın karası diyeyim,nedense
çocukluğumdan bu yana yağız atlar daha hoşuma
gitmiştir,ve bir çok tablosunu da yaptım.Şarapta
da siyah renk beni etkilemiştir,resim sanatıyla
ilgili bir olay olabilir.Mehmet arkadaşımın bana
hediye ettiği Garova markalı şarap da yağız bir
at gibi duruyor.Üzerindeki etiketin de benim tarafım-
dan yapılmış olması olayı daha anlamlı kılıyor.
Böyle bir şarap şişesi görünce aklıma hemen
11 Şubat 2009 da kaybettiğimiz Nihat Akkaraca
ve şu an Fethiye'de bulunan Vefa Önal arkadaşım geliyor.
Nihat ağbinin Mesudiye deki evinde çok güzel akşamlarımız
olmuştu.Ben sağlık nedenleriyle az da olsa alkollü
içki içemiyorum,arada bir arkadaşlarımla içtiğim
şarapları bu yüzden tek tek hatırlıyorum.O gecelerde
coşkuyla yapılan sohbetlerin yerini ne alabilir ki!
Mehmet Arkadaşımın hediyesi bu şarabı saklıyacağım,
çok özel bir gecede,yine hoş bir sohbet ortamında
masada fotoğraftaki gibi yerini alacak.


Mehmet Arkadaşımın yaşadığı yer Mumcular
beldesinde Pınarlıbelen köyü,köydeki bağla-
rından bir kısmı görülüyor.Mehmet Arkadaşım
kendisini yetiştirmiş bir insan,her zaman yeni-
liklere açık,okuyor,araştırıyor,danışıyor.Bağcı-
lıkta da Babası ve Kardeşiyle çok ciddi olarak
çalışıyorlar.Üzüm ve şarap binlerce yıldır
insanların ilgi odağı,emek,sabır,sevginin
birleşiminden ortaya çıkan ürünler.
Mehmet Arkadaş "Garova Günlüğü" sitesinde bağcılıkla
ve diğer konulardaki bildikleriyle ilgili her şeyi
paylaşıyor.Karaova Kültürel özellikler açısından Datça
ile bir çok benzerliği olan bir yer,tarımsal faali-
yetleri,yemekleri,mutfağı bizim yöremizi andırıyor,
"Garaova Günlüğünü" ziyaret ederek bu konularda da
bayağı bilgi sahibi oluyorum.Teşekkürler Mehmet
arkadaş, kolay gelsin diyerek selamlarımı
gönderiyorum.

3 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Muzaffer hocam merhaba,
Ne güzel şeyler yazmışsınız öyle, çok teşekkürler... Ben de sizlerle tanıştığıma çok sevindim, çok memnun oldum hocam. Tekrar görüşmek üzere, selamlar, sevgiler...

muzaffer özgen dedi ki...

Teşekkürler Mehmet Arkadaş dostluklar,güzellikler gittikten sonra dünyada ne kalıyor,görüşmek üzere .Datça'ya da bekliyorum.

gönül dedi ki...

pazar sabahı gezımızın bu kadar guzel .boylesıne dopdolu olacagını soyleseler ınanmazdım.aılenızı hele sızı tanımak ınanılmaz bır keyıftı.saklı bır kentın keşfını yaşattınız blze.akşam ıse şarabımızı yudumlarken sizin ellerınızden sevgıyle vedalastıgınız şarap sohbetı yıldızlara ulastı.sevgınız saglıgınız DAIM OLSUN.VEB sayfalarızı ınce detaylı bılgılerı okumaya devam edıyorum.sevgıyle kalın selamlar... gönul boduroglu
farılya22@hotmaıl.com